| Vien tik teoriškai dviračiu važiuoti neišmoksi niekadaRasa Dževeckytė
 2007-10-12, Verslo Žinios, Mano karjera, 14p.
 Rudenį mokslo metai prasidėjo ne tik mokyklose, bet ir 
              įmonėse. Pastaruoju metu vis daugiau bendrovių renkasi ne tradicinius 
              mokymus, bet ir verslo imitaciją, arba vadinamąsias simuliacines 
              užduotis. Jos, beje, vienos populiariausių ir įvairiuose verslo 
              turnyruose bei konkursuose.  "Visų pirma verslo imitacijos nėra tradiciniai mokymai. Pastaruosiuose 
              neretai pateikiamos žinios ir parengtos išvados, užuot davus tai, 
              ko darbuotojams reikia, kad jie patys darytų savas išvadas. Kaip 
              mums reikia dviračio, kad išmoktume juo važiuoti, taip reikėtų gyvo 
              praktinio patyrimo - "priemonės", padėsiančios pamatyti ir išbandyti 
              judančias dalis, kai mokysimės vadovauti verslui", - aiškina Darius 
              Grunskis, Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) Mokymo centro 
              Mokymo programų vadovas.Specialistai tvirtina, kad mes atsimename 20% to, ką perskaitome, 
              30% to, ką girdime, 40% to, ką matome, 50% to, ką sakome, 60% to, 
              o ką darome, ir net 90% to, ką matome, girdime, sakome ir darome. 
              Verslo imitacija kaip tik yra pastarojo tipo mokymo programos. "Imitacija 
              naudinga verslui ne tik kaip investicijos į darbuotojų kompetenciją, 
              bet ir kaip papildoma priemonė motyvuoti žmones. Taip parodomas 
              pasitikėjimas jų gebėjimu mąstyti savarankiškai ir užtikrinamas 
              didesnis supratimas apie tai, ko vadovybė siekia", - atkreipia dėmesį 
              mokymų specialistas.
 Verslo imitaciją renkasi pačios įvairiausios įmonės. Vis dėlto dažniausiai 
              tai būna vidutinės ir didelės gamybos ir paslaugų įmonės, mąstančios 
              inovatyviai ir nebijančios investuoti į žmogiškuosius išteklius. 
              "Kalbant apie paslaugų sektorių, dominuoja finansinių paslaugų ir 
              ITT bendrovės, jos susiduria su itin nuožmia konkurencija ir būtinybe 
              išsiskirti iš konkurentų", - patirtimi dalijasi p. Grunskis.
 Konkretus imitacijos būdas pasirenkamas atsižvelgiant į įmonės poreikius: 
              problematiką, tikslinę grupę, laiko ir kitus apribojimus. Pasirinktas 
              modelis gali būti papildomai pritaikomas: keičiami rinkos paklausos 
              parametrai, operatorių skaičius, sukuriama tam tikrų scenarijų, 
              skiriama papildomų užduočių ir pan.
 Patrauklu jaunimui Lietuvojevis daugiau vyksta įvairiausių verslo konkursų jaunimui. Juose dažniausiai 
              pateikiama užduočių simuliacijos forma. Anot turnyrų rengėjų, būtent 
              tokios užduotys sudomina būsimus verslininkus. "Simuliaciniuose 
              žaidimuose dalyviai susiduria su dideliais iššūkiais, tokie galbūt 
              jų laukia ateityje tikrame gyvenime, o juk jaunimą tai ir traukia. 
              Imituodami jie tampa tikrais verslininkais ir pabando sukurti ką 
              nors savo visiškai nerizikuodami. Puiki proga išbandyti save", - 
              šypsosi p. Grunskis.
 Tokiuose konkursuose ir turnyruose susirenka nemažai verslininkų, 
              jie, būdami komisijos nariai, kartais iš dalyvių nusižiūri būsimą 
              darbuotoją. Natūralu, nes dalyvaujant verslo imitacijos žaidimuose 
              atsiskleidžia greita reakcija, nebijojimas rizikuoti, gebėjimas 
              priimti netradicinius sprendimus, mokėjimas išsiskirti, noras būti 
              pirmam, azartas.
 "Taip pat atsiskleidžia, ar žmogus yra "toliaregis", ar "trumparegis", 
              ar jautrus kritikai, ar sugeba argumentuoti savo sprendimus ir ar 
              gali juos pagrįsti realiais ekonominiais skaičiavimais", - tokių 
              būsimų darbuotojų žvalgytuvių pliusus vardija p. Grunskis.
 Ypač daug dėmesio skiriama ir komandos narių bendradarbiavimui, 
              todėl imitacijose išryškėja dalyvių lyderystės, planavimo, organizavimo, 
              vadovavimo bei komunikavimo gebėjimai.
 "Ši patirtis gali būti naudinga bet kokiame versle. Savybės, kurias 
              gali pamatyti verslininkai stebėdami dalyvius, yra tikro verslininko 
              bruožai. Ir verslininkai gali rasti sau tikrai gerų darbuotojų, 
              pamatę, kaip jaunimas dalyvauja simuliaciniuose žaidimuose", - neabejoja 
              LPK Mokymo centro atstovas.
 Jo žodžius patvirtina ir Gedas Lileikis, Vilniaus universiteto Ekonomikos 
              fakulteto Studentų atstovybės, kasmet rengiančios "Jaunojo verslininko 
              konkursą", pirmininkas.
 "Sprendžiant simuliacines užduotis išryškėja dalyvių komandinio 
              darbo, bendravimo įgūdžiai, lyderystės savybės, gebėjimas prisitaikyti 
              prie besikeičiančios aplinkos, taip pat pamatomas ir dalyvių teorinių 
              bei praktinių žinių bagažas. Žaisdami simuliacinius žaidimus studentai 
              gali patobulinti šias savybes, susipažinti su įmonių atstovais, 
              įgauti daugiau motyvacijos, o galbūt iškart po konkurso susirasti 
              svajonių darbą", - sako jis.
 |