Vienas iš sparčiausiai augančių verslo sektorių šių dienų ekonomikoje
yra žinių verslas - tai paslaugas teikiančios kompanijos bei padaliniai, kurių
pagrindinis produktas yra žinios ir jų darbuotojų kompetencija. Žinių
kompanija pelną gauna iš sėkmingai valdomo intelektualaus kapitalo. Tuo ji ryškiai
skiriasi nuo gamybinės organizacijos, kurios pelnas priklauso nuo apčiuopiamo
turto - tokio, kaip staklės ar gamyklos. Šis skirtumas yra svarbus, nes
dauguma šiandien naudojamų valdymo modelių yra paveldėti iš šios gamybinės
tradicijos.
Jūs, kaip profesionalas, dirbantis žinių organizacijoje, suprantate, kad
gamyba grindžiami modeliai, dešimtmečiais apsprendę daugumą verslo teorijų,
nebepritaikomi jūsų situacijoje. Bet ar jūsų žmonės tai žino? Veikiausiai
savo kasdieninėje veikloje jie, kaip ir daugelis žmonių, ir toliau
vadovaujasi tradicine verslo logika.
|
|
Sprendimai : Imitacijos |
|
Kaip pasiekti sėkmę?
|
Didžiausia klaida, kurią gali padaryti žinių organizacija, - tai viso dėmesio
sutelkimas vien į klientus.
Skirtingai nuo gamybinių bendrovių žinių organizacija negali visą savo dėmesį
skirti vien tik klientams. Taip yra dėl to, kad žinių organizacija nuolat
konkuruoja dviejose rinkose: klientų rinkoje ir darbuotojų rinkoje.
Šios dvilypės perspektyvos plėtojimas ir supratimas, kaip ji veikia pelningumą,
yra pirmas žingsnis sėkmės link. Kitas žingsnis pasiekti, kad kiekvienas
organizacijos darbuotojas laikytųsi šio požiūrio ir taikytų jį priimdamas
sprendimus.
Kaip tai pasiekti? Atsakymas - Tango...
|
|